“Minimalismul in muzica permite ascultatorului sa proiecteze mai multa imaginatie in ceea ce asculta. Te face sa te gandesti mai mult la ceea ce ai tu de dat, pe plan mental, pe plan creativ. Daca ai un rezultat neinsemnat, trebuie sa reduci, sa smulgi din radacina toate lucrurile care nu-ti sunt necesare. Rezultatul final este lucrurile care dospesc de caracter, de viata si de culoare. In multe feluri, asa e si viata.
Presupun ca va avea loc un fel de atac asupra minimalismului, o diversiune. Nu pentru ca oamenilor nu le place, dar pentru ca, mental, trebuie sa mergem mai departe. Odata cu schimbarea generatiilor, o parte dominanta din demografie, tineretul va decide ce ramane si ce pleaca. Acest lucru va fi complet valid numai in interiorul trendului lor, pentru altii, ca tine si ca mine, va fi inca recunoscut. Sa prezicem unde ne indreptam nu este important. Sa ne asiguram ca generatiile care vin au referinte la care se pot raporta, asta este foarte important. Minimal, techno, detroit techno, trance etc, toate sunt rezultatul aceluiasi cerc sau aceluiasi elesteu cu idei.“
“Techno ca forma artistica are acelasi filon ca si tehnologia. De fiecare data cand scoti un disc. Nici macar nu este despre cosmetizarea piesei, cu BPM-ul sau cu sunete. Poate fi un sunet pe care il auzi in fiecare zi, ca 909. Secretul consta in ceea ce face producatorul cu el. De aceea am scos albumul Cycle 30 (Axis 008). Nu era chiar o piesa de dans, ci mai mult un mesaj catre tinerii producatori, sa stie si ei ca, inca sunt multe lucruri de facut atunci cand produci o piesa. Nu trebuie sa-ti cumperi echipament analog. Cycle 30 este tot digital. Nu se aude nici macar un sunet analog. Te porti intoarce in ’86, sa cumperi un disc 303 si sa-l playezi la 45 rpm (viteza de rotatie a placii) si sa ai acelasi rezultat cu ce iese astazi pe piata. Eu am facut aceste loop-uri ca sa explic ca o piesa nu are inceput si final. In acelasi timp, iti schimba modul de gandire ca DJ. Piesa nu inseamna constructie, piesa trebuie sa fie materie prima pentru constructia unui set. Poti sa fii tu cel care are o idee geniala. Iti trebuie insa, mult mai multe skill-uri ca s-o mixezi. Cand oamenii incep sa faca piese pentru ca stiu ca unui anumit tip de multime ii va placea, bate scopul initial. Nu mai este arta.”
Cele 64 de minute de documentar (video) includ 17 minute bonus, segmente de interviuri care nu si-au gasit locul in film. Se critica alti artisti si se vorbeste despre droguri. Un profesor englez de la o universitate americana povesteste istoria orasului Detroit si explica de ce acest oras reprezinta mai mult decat orice, spiritul american. Producatorul si DJ-ul Blake Baxter vorbeste in detaliu despre echipamentele folosite de un DJ si le demonstreaza stiinta, vocal:
1 comment:
love!
Post a Comment