Let’s Spam tonight!

Te tot miri ca in regulamentul Creamfields Romania scrie ca nu ai voie sa intri cu sacose in perimetrul festivalului. Intre timp insa, ai avut o revelatie. Asisti la modelarea unei noi specii de clubber. Dupa cocalarul electronic pe cale de disparitie si proaspata invazie a pokemonilor, se contureaza sacosharul de party.

Sacosarul de party s-a nascut din cauza sponsorului!

Fete frumoase ii zambesc inca de la intrare: “Fumatul e gratis. Luati si o bricheta”. Sacosharul ia pachetul, ia si bricheta frumos ambalata intr-un servetel si o punga de plastic. O desface curios si studiaza cadoul primit. Entuziasmat de nou si de gratis, pe parcursul noptii va strange un cartus, sa ii ajunga pana la urmatorul party, cand va iesi sa-si faca din nou provizii. Alaturi de tigari, depoziteaza vreo trei flyere, bune de filtre, de pe care afla ultimele oferte de telefonie mobila. Poate cu ocazia petrecerii se hotaraste sa-si schimbe abonamentul! Primeste si o revista, pe care nu are timp sa o citeasca acum, nu e lumina, nici loc si este imbrancit. O pune insa in sacosa. Pentru ca, mai nou, la petreceri ti se dau sacose, clasicele traiste cu sireturi care te taie pe spate! Ca sa duci acasa!


Ceea ce nu se depoziteaza in sacose, se arunca pe jos. Sacosharul nu mai danseaza pe ring, precum clubberul. El danseaza pe o noua podea, formata din gunoaie, pentru ca, in Romania 08, la petreceri, nu exista cosuri de gunoi! La picioarele lui colcaie fara intrerupere, grabite si haotice, stegulete si flyere imbibate in bere, reviste calcate in picioare si ajunse acum in derizoriu, sticle, pet-uri si pahare din plastic goale, prin care intrezaresti multe mucuri de tigari, caci fumatul e gratis. Numai clasicele mese Red Bull tin loc de cosuri de gunoi si ajung pana la orele diminetii, mormane de mizerie.

De ce nu i se ofera sacosharului, la party, Domestos? O hostessa zambitoare sa-i intinda o sticla, la intrare, cand soseste, nu cand pleaca, sa o puna in sacosa, sa danseze cu ea, sa fie fericit, ca e branduit. La toaleta sa ii ofere o fata sapun. Nu unul, ci doua, primul sa-l foloseasca pe loc, in timp ce ea se uita la el, al doilea sa-l vare in sacosa, sa-l ia acasa cu el. Daca miroase sapunul, sa primeasca ceva surpriza! Daca nu vrea sapunul, sa-l arunce pe jos, sa ajunga in wc patinand. E murdar la WC? Nu-i nimic, are Domestos. N-are manusi? E libera piata! Puteti accepta ca sponsor, un brand de manusi de cauciuc. De ce nu se branduieste hartia igienica? N-ar mai fi lipsa, ar fi din belsug, iar pe jos n-ar mai fi apa, caci ar fi hartia, care sa absoarba. De ce nu i se da sacoharului, la bar, un desfacator de sticle? Astfel, barmanul ar petrece mai putin timp cu fiecare client si ar fi mai eficient. Cum de nu s-a gandit nimeni pana acum sa ofere tricouri de schimb, ca doar transpiratii sunt targetul! Sau macar un antiperspirant de buzunar. De ce nu se da strugurel? Dar Tampax? De ce nu se dau vitamine? De ce nu se da un magneziu, acolo? Doar candva s-a dat Entran! Deci se poate!

Ai asociat mereu spamul cu ceva virtual. Chiar si cand il iei din cutia postala, il arunci in secunda doi la gunoi si nu il simti ca exista. Te-a sufocat insa spamul real, concret, de la unele petreceri. Te-a inconjurat din toate partile, vine dupa tine, ti se agata in pantofi, ti se infige in ochi si in creier fara voia ta. Este atat de mult, incat te axfisiaza. Si n-ai nici o scapare, decat sa te transformi, mai ales mental, intr-un sacoshar. Astfel, sponsorul e fericit ca isi extinde comunicarea si dupa eveniment, sacosharul este multumit ca plateste intrarea mult, dar strange ceva de banii astia, nu pleaca inapoi cu urechile infundate si mana in fund.

Clubberul a fost transformat in sacoshar cand produsul, prezent pana atunci la petreceri prin bannere si proiectii, a devenit palpabil. N-ai nimic cu BTL-ul, prezenta obiectelor promotionale la party are menirea sa absoarba consumatorul cand este relaxat. Pus pe distractie, clubberul isi va concentra atentia si asupra produsului, ceea ce in viata de zi cu zi nu face. Insa, produsul trebuie targetat! Adica: nu se dau la club 2000 de reviste ca sa formeze o noua podea, nu se dau 3000 de stegulete si alte 2000 de flyere cu telefoane mobile. Si mai ales, nu se dau sacose! Chiar nu se dau. Pe langa senzatia de axfisiere mentala, poate lua totul foc in orice clipa. In plus, este prea mult plastic! Pana acum, numai Peroni a reusit sa ofere un cadou destept, o lentila caleidoscop, care deformeaza imaginile atunci cand te uiti prin ea. Este branuita, e super cool, chiar daca nu e utila si o iei acasa fara sa o pui in sacosa.
Aveti grija, nu dati pixuri, ca nu se stie pe mana cui ajung!

8 comments:

sickboy said...

heh... foarte bine, Jo :))

party on with the promo-sacosha... ar mai fii scrumiera, si briceta supradimensionata, ca sa nu mai zic e promotiile concurs care constau jocuri pe laptop, touch pad, etc... si sondajele de 15 minute timp in care incerci sa-ti aduci aminte pe ce planeta esti.

wllcome to consumerism, have a nice life

[+_+] said...

da, da, am uitat de concursurile alea cand te pune sa te uiti pe un pad si te intreaba:
1. vedeti o bricheta?
- da
2. este ea o bricheta LM?
- da
3. aprinde bricheta tigarea?
- da

felicitari, ati castigat o bricheta!

Unknown said...

:)))))))))))

Unknown said...

sucks, dupa setu lu` raoul russu si allen de anu` trecut a trebuit sa ajung in ultimul hal din cauza muzicii de 2 lei marca brian cross si robbie rivera, nu merg la eventul asta,sunt curios ce invitat strain o sa aduca la liberty anul asta :-? daca aduce iar vreun dj electro nbu ma duc :))

Unknown said...

@iceboy: si ce legatura au toate acestea de mai sus cu articolul cu pricina?

pe de alta parte advertiserii ar trebui sa inteleaga ca daca tot cheltuiesc o gramada de bani pe promotionale, ar trebui sa conteze. adica sa fie nu neaparat ceva util, dar macar sa fie frumos. sa nu fie ceva cu care te-ai trezit in mana pentru ca ti-a fost jena sa refuzi o fata frumoasa si acum nu stii cum sa scapi de respectivul obiect, ci ceva pe care il vezi in mana altuia si iti doresti sa ai si tu, atat de mult incat iti vine sa-l furi cand se uita in alta parte. ma rog, sunt atatea idei tari extrem de simple si realizabile cu costuri minime, dar nu are cine sa se gandeasca. spend people, spend!

Unknown said...

numa la noi dupa un party cu x nr de pesroane se face o mizerie de nedescris de toalte sa nu mai vb ... in schimb la vecinii nostrii unguri ... la prima mea iesire la Kinskunhalas ... un sat amarat unde nu credeam ca poate sa fie un asemenea party ... dupa ce au terminat setu ( sasha & digweed) turma de oameni care era x la puterea n s-a mutat in clubu de after nimeni nu a plecata acas si scena ( eventu a fost in aer liber) era ... curta pe langa scena de la noi la x persoane ... acuma nush sa fie oare mentaliatea clubberilor d`acolo sau poate se dau sacoshe mai mari acolo ... io nu am prins nici o sacosha :(( si a trebuit sa ma deplasez ba la bar sa las sticla ba la cosu de gunoi ... asta de frica sa nu sara pe mine vreo gorila ca fac mizerie ... desi ar mai fi o questie de precizat gorilele alea cred ca nu vad bine sau le baga bromura in ceai ... fiecare statea flexat nu avea treaba cu nici o fata d`acolo sa se dea la ea sau sa flueiere cum se practica pe la noi ...

Alice said...

:))..tare faza...

Cosmo Clubber said...

adevarat B-)