Ce se mai intampla martea, la Martin



Marti, ora 23. Un rocker sta la o bere si la o discutie cu un homless, in fata la Martin. Pe hol este full de plete si de tricouri cu fetze cu plete si litere de cripta. Nici un picior de copil. Langa bradul cu globuri cat pumnul troneaza la vanzare bluze la 50 de lei, pe care scrie “Raise the Apocalipse Machinery”. Clubul s-a transformat intr-o constructie subterana, intr-un templu antic, al carui altar se afla in spatele cortinei de catifea rosie, pe scena. Se venereaza cultul elasticului de par si realizez ca la muzica house nici fetele nu au parul atat de lung. Aici, TOATE fetele au parul lung. Ma simt in plus. Dar avasez. Nu e loc la garderoba, dar e loc la bar. Nu se bea apa. Nu prea se bea. O fi scump. Sau mai bine, o fi marti. Prind cu vederea, pe ici pe colo, sepci cu pleata iesita prin inchizatarea de plastic, ochelari de vedere gramada si tatuaje care se preling de sub tricou, pe gat si pe brate. Stau in spate, sa nu ma prinda in fata, la inghesuiala, vreun pogo.

Suedezii Marduk apar pe scena, toti patru vopsiti pe fata violent, in alb si negru, gata sa expire deathmetal prin toti porii. Se tipa si se aplauda rasfirat. Semnul “Rock forever” si cateva maini facute gheara in aer sustin primul vers, un racnet, care revarsa un potop de gigigi la chitara armonica si starnesc prima pleata care este cat pe ce sa ma loveasca in ochi. Solistul face miscarea Tiesto: deschide bratele la public si lasa pleata pe spate, in timp ce tipa la microfon. Are voce. Erupe un vulcan, dar nimeni nu fuge, toata lumea contempla in transa soundul care mi se pare ca aduce potopul la Martin. Pentru prima data ma intreb cine locuieste deaspura? Oare ce face acum?

Un strigat, o smucitura de cap, un strigat, o smucitura de cap. Cam asa se deruleaza in fata ochilor mei concertul imortalizat de multe aparate foto si de telefoane mobile. In reflectoarele rosii, verzi, galbene si albastre solistul se intoarce cu spatele si striga din fum “Are you fucking with us tonight?”. “Daaa, of course” ma gandesc, iar multimea aproba si ea ritmul, misca sacadat din gat. Il tin si eu, oricum din altceva nu-mi vine sa dau. Nu pricep nimic, sunt derutata complet, asta e strofa sau e refren? In timp ce studiez bratara din piele cu tepuse din metal care se agita in aer, langa mine, ma gandesc: “Am voie sa zambesc?”. Nu apuc sa-mi dau un raspuns, ca omul cu vocea ne imbie in iad: “Join Satan!”, racneste cat il tin plamanii, iar eu plec acasa. Nu mai fac. Nu inteleg nimic.

16 comments:

sickboy said...

big up Jo :))

de dans said...

muhaha.. eu ascultam marduk cand eram mic. e greu de inteles acum dar sa stii ca e foarte tripanta zona si de multe ori se apropie de trance. tu nu vezi ca toti fostii black-metalisti turned electro s-au dus la goa?

sickboy said...

:)) pai pentru ca le place varzomaneala grava, de-aia, alt motiv eu nu vad

sickboy said...

daca tot suntem la dezvaluiri eu ascultam sepultura... si dupa aia, da, goa :)

[+_+] said...
This comment has been removed by the author.
runbaby said...

that was so funny to read. sa-ti povestesc o data cum am fugit eu la sziget de la paradise lost la moloko, acceptand, finally, incotro ma indrept muzicalmente :).

[+_+] said...

se apropie de trance indeed, de hard trance, de terrorcore si speedcore, genuri care il calca pe tiesto in picioare fara nici o mila, fac din el o furnica in search of sunrise

Gugu said...

scrii bine, dar genul asta de muzica nu e pentru toa(n)ta lumea :D

[+_+] said...

suparatilor :D

Gugu said...

vezi ca ti-am pus articolu la barlog :)) http://www.metalhead.ro/Barlog-Concertul_Marduk_vazut_de_un_houser-143.html

dj plan b said...

rock-ul a fost ingrozitor de important in economia adolescentei noastre. Nu poti simti atata pasiune pentru "gigigi la chitara" fara ca asta sa nu-ti marcheze in bine dragostea de muzica de mai tarziu.
Un rocker nu e niciodata indiferent sau plictisit fata de muzica pe care o asculta, iar tu, goodfresh, esti exceptia ce confirma regula :)

[+_+] said...

iar tu esti esti un rocker convertit! ah ce bine! :)

i love riff-urile la chitara, dar nu inteleg de ce mai au versuri, ar putea doar sa tipe :)

[+_+] said...
This comment has been removed by the author.
de dans said...
This comment has been removed by the author.
de dans said...

[gigigi] salutam aparitia postului pe metalhead.ro. e ciudat sa te citesc intre atatea cranii si sabii. pana la urma despartirea oricui de rock e si o problema de estetica. nu imi mai plac sabiile deloc :)[/gigigi]

cu <> nu vrea. zice": Your HTML cannot be accepted: Tag is not allowed: ?gigigi?

deci nici html-ul...

Unknown said...

he he. Foarte frumos articolul. Totusi in raspunsurile de mai sus s-a strecurat o mica neintelegere. "Rock-ul nu stiu ce adolescentei nu stiu cum". Oki. TOtal de acord. Slava domnului am papat si eu albume rock si inca mai ascult de pasti, daaaar copiii astia sunt cam heavy metal, so cu totul alt gigigi si cu totul alta urlatura. Iar muzicalmente vb, gigigi-ul si CRHAAACRHGHR-ul din heavy metal, chiar sunt de ras.